piątek, 26 lutego 2010

Brownie po raz pierwszy



Wstyd się przyznać, ale to moje pierwsze brownie. Od razu stało się jednak moim ulubionym ciastem. Jest odpowiednio wilgotne i naprawdę długo świeże. Wiem, że jest wiele sposobów na wykonanie brownie, ale ten z pewnością jest dobry- szybki i prosty.W przyszłości planuję różne wariacje- popularne ostatnio sernikobrownie, ale też brownie z kajmakiem czy masłem orzechowym, myślę też, aby dodać wiśnie.

Składniki:
2 tabliczki (po 100 g) gorzkiej czekolady
1 kostka masła
niecała szklanka mąki
1,5 szklanki cukru (można dać więcej, ale raczej nie mniej)
6 jajek

Wykonanie:
Połamaną na kawałki czekoladę wraz z masłem rozpuszczamy w mikrofali lub kąpieli wodnej, odstawiamy do studzenia.Oddzielamy żółtka jaj od białek. Ubijamy pianę z białek, a żółtka ucieramy z cukrem, dodajemy mąkę i ostudzoną czekoladę. Na koniec masę mieszamy z pianą. Do tej ilości ciasta odpowiednia jest blaszka 40x25 lub podobna. Wykładamy ją papierem do pieczenia, wlewamy ciasto pieczemy 20 min w 200 stopniach. Jemy wystudzone! Ja dałam jeszcze polewę czekoladową- istne szaleństwo.

2 komentarze: